sobota, 15. januar 2011

Meduza II

KAKO IZDELAMO "MEDUZO"?


Ta prstan sem se odločila izdelati, ko sem prebrala komentar, ob enem izmed mojih prstanov. Anonimna komentatorka me je vprašala, kje bi lahko dobila navodila za izdelavo. Iskala sem po spletu, a nisem našla ničesar, kar bi nazorno prikazovalo izdelavo teh prstanov. V bistvu je izdelava zelo preprosta, sama sem se naučila izdelati prstane z opazovanjem podobnih izdelkov, zato bo mogoče katera imela še kakšen predlog za izboljšavo ... kar dopišite med komentarje!


MATERIAL IN PRIPOMOČKI:
- klešče za rezanje in stiskanje štoperjev
- osnova za prstan s "sitom"
- jeklena vrvica 0,38 mm - približno 1 m
- 2 štoperja
- perlice*


*Perlice morajo biti vsaj dveh velikosti: ene večje in ene čim manjše. Kombiniranje barv in oblik je prepuščeno okusu posameznika.
1. KORAK:
Na žičko pritrdimo štoper in jo s spodnje (konkavne) strani vtaknemo skozi sito. Začnemo na sredini sita.

2. KORAK:

Z druge strani na žičko nanizamo vsaj eno večjo in eno manjšo perlico. Perlic je v nizu lahko tudi več (jaz sem zaradi velikosti kamenčka uporabila še eno perlico spodaj), pomembno je, da niz zaključimo z malo perlo.


3. KORAK:
Žičko moramo spet vrniti na hrbtno stran sita. To storimo tako, da prvo perlico pustimo na miru (okrog nje se bo žica ujela v zanko in bo niz držala na mestu), skozi ostale perle pa vrnemo žico na hrbtno stran sita. Že na začetku moramo paziti, da imajo perle v nizu (razen zadnje) dovolj veliko luknjico, da bodo lahko skoznjo šla žička dvakrat.

Na sliki: skozi perlico, ki je označena s puščico gre žička le enkrat, skozi ostali dve pa gre dvakrat (najprej v eno smer in nato še v nasprotno).



4. KORAK:
Izpustimo zadnjo nataknjeno perlico, skozi ostale pa gremo z nasprotne strani skozi, skozi isto luknjo se vrnemo tudi v ozadje sita in zategnemo. Nato se vrnemo na sprednjo stran skozi sosednjo luknjo.
Jaz zategujem tako, da dam prst skozi zanko in vlečem konec žice, dokler se žica ne prilega prstu (ne preveč, ker jo je potem težko sneti). S tem tudi perlice potisnem proti podlagi.
Potem še malo podržim kamenček s konico prsta oz. z nohtom in zategnem do konca. Ker močno zategujem, uporabljam jekleno žico, bojim se, da bi se laks utrgal ... potem bi morala znova. Če pa ste slučajno urezali prekratko žičko, jo lahko zaključite s štoperjem (glej 5. korak) in nato začnete znova (glej 1. korak).

Postopek ponavljamo toliko časa, dokler ne zapolnimo vseh luknjic.

5. KORAK:
Ko se vrnemo skozi zadnjo luknjico na hrbtno stran, na žičko nataknemo štoper in ga s kleščami pritrdimo čim bliže osnovi. Preostanek žice odrežemo. Štoperje lahko dodatno utrdimo s sekundnim lepilom.


6. KORAK:
Sito pritrdimo na osnovo z rinko. Osnova ima velik krožnik s štirimi rogljički. Sito namestimo na krožnik in rogličke upognemo na sito, da se zatakne mednje. To storimo s kleščami, lahko tudi s škarjami.
Rezultat je prstan, ki mu moj sine pravi "meduza".

6 komentarjev:

Amikadeja pravi ...

Hvala za tako podrobno in s slikami podkovano razlago izdelave prstana! Izgledajo res zapleteni...

In tvoj sine se je spomnil hudo primerno ime za take prstane :-)

MA-MI pravi ...

Ja, zgleda zapleteno, v bistvu pa je čisto preprosto!

Špela pravi ...

Mene še nekaj zanima, glede teh štoperjev. Mi lahko poveste prosim, kje tu kupujete oz. iz katere internetne strani bi to lahko naročila? Hvala že v naprej, upam na vaš odgovor.

MA-MI pravi ...

To dobiš v vseh trgovinah, ki imajo material za nakit. Nekaj povezav:
http://www.hobbyart.si/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=127&Itemid=14
http://www.svetidej.si/index.aspx?source=katalog&kategorija=12&nadgrupa=104&grupa=699
http://www.sayila.com/shopmenusearch.asp?action=searchbykeyword&searchitem=crimp&page=1
Zadnji je iz tujine (crimp beads).

Anonimni pravi ...

super ideja!

Moje igrarije - Mira Žugelj pravi ...

ojla, Maja, čisto slučajno dobila v pogled tvoj blog. Zelo lepo. Jaz za izdelavo podobnih prstanov uporabljam laks debeline 0.35mm. Pride dost lepše in lažje se dela.

Ne prezrite ...

Priznanja in nagrade v aprilu 2022